خانه / اخبار / رونمایی از تولید موش‌های مدل هموفیلی با روش ویرایش ژنی

رونمایی از تولید موش‌های مدل هموفیلی با روش ویرایش ژنی

با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری؛ رونمایی از تولید موش‌های مدل هموفیلی با روش ویرایش ژنی

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از اولین موش مدل بیماری های هموفیلی در پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری رونمایی کرد.
به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه، مراسم رونمایی از نخستین موش مدل بیماری هموفیلی، تولید شده با روش ویرایش ژن(کریسپر) در کشور امروز – شنبه – با حضور دکتر غلامی در پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک زیست فناوری برگزار شد.
دکترغلامی، در مراسم رونمایی از اولین موش مدل بیماری هموفیلی تولید شده با روش ویرایش ژن کریسپر در کشور که به عنوان یک پروژه مشترک بین پژوهشگاه و ستاد سلول‌های بنیادی در محل پژوهشگاه رونمایی شد، گفت: قطعا این دستاورد بخشی از توانمندی‌های پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری کشور است. هر چقدر که حمایت ما از پژوهشگران افزایش یابد سرعت دستیابی به نتایج تحقیقات نیز بالاتر خواهد رفت.
ایشان با بیان اینکه وظیفه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری حمایت از کار‌های این چنینی است، افزود: این موش مدلی که در پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری معرفی می‌شود زمینه ساز انجام کار‌های تحقیقاتی است و با استفاده از آن می‌توان با اطمینان کامل به بررسی بیماری‌های هموفیلی پرداخت.
وزیر علوم ابراز امیدواری کرد که در پژوهشگاه ژنتیک شاهد رونمایی از دستاورد‌های متعدد باشیم.
دکتر غلامی گفت: هدف تمام پژوهشگاه‌های علمی این است که نتایج تحقیقات علمی خود را در خدمت مردم و کشور خودمان و در نهایتا در سطح بین الملل در خدمت بشر قرار دهند.
منبع : nigeb.ac.ir